ویدیو اثر پیگمالیون چیست؟

اثر پیگمالیون چیست؟ (ویدیو)

بررسی اینکه جنبه‌های مختلف اثر پیگمالیون چیست، در علوم روانشناسی آغاز شده ولی اهمیت آن به حوز‌های دیگر علوم اجتماعی هم رسوخ کرده است:

  • تعریف اثر پیگمالیون چیست؟
  • اهمیت اثر پیگمالیون در رواشناسی موفقیت
  • کاربرد اثر در مدیریت منابع انسانی
  • اثر پیگمالیون و روش‌های جدید بازاریابی و روابط عمومی

تعریف اثر پیگمالیون چیست؟

اثر پیگمالیون (به انگلیسی: Pygmalion effect) اشاره به یک پدیده روانشناسی دارد که بر اساس آن افراد نسبت به سطح انتظارات دیگران واکنش‌های مستقیم نشان می‌دهند.

 

اهمیت اثر پیگمالیون در رواشناسی موفقیت

انگیزه بخشی به افراد در روانشناسی موفقیت برکسی پوشیده نیست. در دنیایی که فشارهای اجتماعی و مشکلات مدرنیته روان انسان‌ها را هر روزه می‌خراشد، انگیزه محرک اصلی تلاش‌های فردی است. 

کاربرد اثر پیگمالیون در مدیریت منابع انسانی 

نظریه اثر پیگمالیون مدیران را آگاه می‌کند که عامل موفقیت کارمندان، تنها به شرایط، کیفیت و صلاحیت شخص یا به محیط کار بستگی ندارد. مدیران همیشه باید کارمندانشان را باور داشته باشند و از آنان انتظار موفقیت با بهترین نتایج داشته باشند. زیرا در چنین وضعیتی، کارمندان همیشه این باور را احساس کرده و بهترین مهارتها و تواناییهایشان را نشان خواهند داد.

برای مشاهده ویدیوی پایین فیلترشکن را روشن کنید.

 

اثر پیگمالیون و روش‌های جدید بازاریابی و روابط عمومی

بازاریابی و روابط عمومی بسیار تحت تاثیر نظریات علوم اجتماعی است. اثر پیگمالیون و توضیح اینکه چطور انتقال حس برتری به افراد چه نقشی در عملکرد آنها دارد می‌تواند در تعیین استراتژی بازاریابی و روابط عمومی نقش کلیدی ایفا کند. ترغیب مخاطب به خرید یا هر گونه فعالیتی که در کمپین‌های روابط عمومی مورد نظر است می‌تواند برپایه یافته‌های این نظریه پیگیری شود.

این مقاله در حال تکمیل است

Posts created 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top