قالب برنامه بازاریابی ۱۴۰۴ + فایل گوگل شیت

برنامهریزی برای فعالیت سالانه مطابق برنامه بازاریابی ۱۴۰۴ به مدیران بازاریابی و تیمهای مارکتینگ کمک میکند، از ابتدای سال فعالیتهای بازاریابی منظم پیش ببرند. برنامهریزی بازاریابی در تعیین بودجه و مشخص کردن اهداف هم اهمیت زیادی دارد، زیرا برای تامین نقدینگی پروژهها پیشبینی لازم را ارائه میکند. برنامه بازاریابی موجب میشود تخصیص منابع مالی بهتر انجام شود و ارتباط و هماهنگی با تیمهای دیگر هم با سهولت بیشتری هماهنگ شود.
برنامه بازاریابی ۱۴۰۴ که فایل آنرا در لینک زیر منتشر کردهام ، در واقع یک برنامه عملیاتی است. در این برنامه مطابق تقویم در ۱۲ ماه سال برنامهریزی فعالیت ها را تفکیک کردهام تا براساس یک برنامه مشخص بتوانیم چشمانداز کلی از آنچه باید در طول سال انجام دهیم داشته باشیم. کاملا عامدانه از بخشهای تحلیل استراتژیک، بررسی رقبا و تحقیقات بازار در این برنامه صرفنظر کردهام. به نظرم بخشهای تحلیلی و استراتژیک خارج از برنامه عملیاتی باید به صورت یک فعالیت مستمر دنبال شود و تلاش کردم با فرض موجود بودن و انجام شدن این مراحل تحلیلی بر روی فهرست فعالیتها تمرکز کنم.
بخش های اصلی و دستهبندیهای کلی برنامه بازاریابی ۱۴۰۴
۱. اقدامات پایه بازاریابی (Fundumental) :
- اصلاح کاتالوگها و بروشورها
- فایلهای پرزنتیشن و مستندات فروش
- اصلاحات و بروز رسانی طراحی سایت در حوزه محتوا، معماری اطلاعات
- بهبود فنی سایت
2. سئو (SEO)
- بازاریابی محتوایی (مقالات و اخبار)
- سئوی تکنیکال، SEO Offpage و SEO Onpage
- رپورتاژ آگهی
3. تبلیغات کلیکی و دیجیتالی (Digital ads)
- تبلیغات کلیکی گوگل ادز
- تبلیغات کلیکی در پلتفرمهای داخلی مانند یکتانت و تپسل
- ویدیو مارکتینگ در آپارات
3. تبلیغات چاپی (Print ads)
- تبلیغات چاپی در نشریات تخصصی مرتبط با حوزه کاری کسب و کار
4. روابط عمومی ( PR )
- پروژههای روابط عمومی
- انتشار خبر
- مصاحبه با رسانهها
- حمایت از پادکستها
۵. بازاریابی جامعههای تخصصی ( Community Marketing )
- تعامل با انجمنهای تخصصی
- دانشگاهها
- آموزشگاهها
6. رویدادها ( events )
- سمینارها و رویدادهای حضوری
- نمایشگاهها
- وبینارها و رویدادهای آنلاین
- اسپانسری رویداد
۷. بازاریابی مستقیم ( Direct Marketing )
- ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی (تلفنی – ایمیلی – پیامکی)
- هدایای مناسبتی (یلدا – نوروز)
۸. بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing)
- تولیدمحتوای شبکههای اجتماعی در لینکدین و اینستاگرام
- کمپینهای تبلیغاتی و اینفلوئنسر مارکتینگ
برآورد هزینهها در برنامه بازاریابی سال ۱۴۰۴
در این برنامه که از این لینک به صورت رایگان در دسترس شماست، هزینهها با تقریب درستی واقعی هستند. به عنوان مثال هزینه رویداد نمایشگاهی و هزینه رویدادهایی از جنس سمینار.
دیدگاهتان را بنویسید