طراحی برنامه استراتژیک ارتباطات بازاریابی چه مراحلی دارد؟

  • 1. تحلیل و شناخت بازار

    با چشم باز حرکت کنید مشاهده بیشتر

    قدم اول برای طراحی برنامه بازاریابی و روابط عمومی شناخت بازار و تحلیل نیازهای مخاطبان نیاز است. مدل‌های طراحی پرسونای مخاطب و طراحی نقشه شناخت مشتری ابزارهای این مرحله است.

  • 2. تدوین و مستندسازی ارزش پیشنهادی محصولات و خدمات

    ارزش آفرینی برای بازار همه ماجراست. مشاهده بیشتر

    بعد از تحلیل نیازهای مخاطب و شناخت بازار، باید ارزش پیشنهادی محصولات و خدمات را مستند کنیم. این گام برای طراحی پیام محوری و نحوه ارتباط با مخاطب هدف بسیار اهمیت دارد. 

  • 3. طراحی پیام محوری

    چه چیزی می‌گوییم با چه لحن و بیانی می‌گوییم؟ مشاهده بیشتر

    در این مرحله باید بتوانیم پیام محوری که در کمپین‌های تبلیغاتی به مخاطب ارائه می‌دهیم، تدوین کنیم. این پیام محوری با لحن و بیان مناسب در بخش‌ها و فرمت‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • 4. تقویم محتوا و انتخاب رسانه‌های مناسب

    رسانه ابزار مهم انتقال پیام است مشاهده بیشتر

    اینکه بر اساس بودجه موجود، بتوانیم انتخاب مناسبی بین رسانه‌های رایگان و غیر رایگان داشته باشیم، به اثربخشی کمپین‌های بازاریابی کمک زیادی می‌کند.

  • 5.تحلیل بازخوردها و آنالیز نتایج کمپین‌ها

    بدون سنجش نتایج قدم‌های بعدی کور خواند بود. مشاهده بیشتر

    عواملی که در کمپین‌های تبلیغاتی اثرگذار هستند، تنوع و گستردگی زیادی دارند، بنابراین هر چقدر هم در ابتدا تحقیق کنیم باز تحلیل نتایج ممکن است مطالب زیادی برای آموختن به ما داشته باشد.