طراحی برنامه استراتژیک ارتباطات بازاریابی چه مراحلی دارد؟
قدم اول برای طراحی برنامه بازاریابی و روابط عمومی شناخت بازار و تحلیل نیازهای مخاطبان نیاز است. مدلهای طراحی پرسونای مخاطب و طراحی نقشه شناخت مشتری ابزارهای این مرحله است.
بعد از تحلیل نیازهای مخاطب و شناخت بازار، باید ارزش پیشنهادی محصولات و خدمات را مستند کنیم. این گام برای طراحی پیام محوری و نحوه ارتباط با مخاطب هدف بسیار اهمیت دارد.
در این مرحله باید بتوانیم پیام محوری که در کمپینهای تبلیغاتی به مخاطب ارائه میدهیم، تدوین کنیم. این پیام محوری با لحن و بیان مناسب در بخشها و فرمتهای متنوعی مورد استفاده قرار میگیرد.
اینکه بر اساس بودجه موجود، بتوانیم انتخاب مناسبی بین رسانههای رایگان و غیر رایگان داشته باشیم، به اثربخشی کمپینهای بازاریابی کمک زیادی میکند.
عواملی که در کمپینهای تبلیغاتی اثرگذار هستند، تنوع و گستردگی زیادی دارند، بنابراین هر چقدر هم در ابتدا تحقیق کنیم باز تحلیل نتایج ممکن است مطالب زیادی برای آموختن به ما داشته باشد.