۷ روش ایجاد اعتماد به برند دیجیتال

هفت روش ایجاد اعتماد به برند دیجیتال

اعتماد به برند دیجیتال می‌تواند موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار را تعیین کند و برای مدیران آن سرنوشت ساز باشد. اینکه برخی کسب‌وکارهای آنلاین در ایجاد اعتماد موفق عمل می‌کنند و برخی دیگر شکست می‌خورند، نکات آموزنده‌ای در این حوزه را نشان می‌دهد.

احساس اعتمادی که یک برند برای مخاطب ایجاد می‌کند گاهی به نحوی است که افراد حتی قادر نیستند آنرا توضیح دهند، بلکه فقط حسش می‌کنند. دلیل این پدیده شاید این باشد که ایجاد اعتماد بین مشتریان خود پدیده ساده‌ای نیست.  

در دیجیتال برندینگ، ترکیبی از رفتار و روانشناسی شناختی، روابط عمومی، تحقیقات بازار، خلاقیت، تجربه کاربر، طراحی رابط کاربری و چند استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب در کنار هم بکار می‌روند تا به تسریع فرآیند ساخت اعتماد کمک کنند.

اما اهمیت سرعت بخشی به این فرآیند آنجایی مشخص می‌شود که هر چه اعتماد دیجیتالی سریعتر ساخته شود، اهداف کسب و کار زودتر محقق می‌شوند، چه این اهداف جلب مشتری باشد و چه استخدام نیروی کارآمد و چه جذب سرمایه گذار یا شریک تجاری .

قرار دادن لوگو و نام تجاری مشتریان بزرگ در وب سایت یا فروشگاه آنلاین این اطمینان را بین خریداران ایجاد می کند که کمپانی هایی که از آنها بزرگ تر هستند و یا مشتریان با علایق خاص و ویژه هم از همین محصولات و خدمات استفاده می کنند و به این ترتیب نسبت به انتخاب خود اطمینان و اعتماد بیشتری پیدا می کنند.

استفاده از دامنه لغات و اصطلاحات شناخته شده

در طراحی نام محصولات و خدمات و تعریف خطوط جدید کسب و کار و دسته بندی های نو ، از ابداع اسامی عجیب که برای مخاطبان هدف ناشناخته است نباید استفاده شود. اصطلاحات غیرمعمول و ناشناخته ارتباط ذهنی مناسبی با خریداران برقرار نمی کند و باعث می شود آنها به سمت انتخاب خدمات و کالاهایی شناخته شده تر سوق پیدا کنند.

اول منطق، بعد تبلیغات نمایشی برند دیجیتال

ایجاد  طنین قدرتمند از نام تجاری و برند کسب و کار بسیار حیاتی و مهم است اما اکثر مشتریان خصوصا شرکت هایی که دریافت کننده کالاهای خام یا خدمات هستند و در حوزه B2B دسته بندی می شوند، بیشتر از آنکه بر روی سروصدای تبلیغاتی تکیه کنند براساس منطق کیفیت انتخاب می کنند.

معمولا حفظ تعادل ۶۰، ۴۰ بین ایجاد جملات و شعارهای تبلیغاتی محکم در صفحه اول سایت (۴۰)و ساختاری ملایم از طراحی تصویری برای جلب اعتماد (۶۰) باید برقرار شود. طراحی منوها و تجربه کاربری و ساختار معماری اطلاعات در سایت باید همزمان محرک و آسان باشد تا کاربر را به شکل واضح و مشخصی هدایت کند و به بخش های مورد نظر برساند.

واقعی بودن و اجتناب از شک برانگیزی

در صفحه اول وب سایت یک شرکت معتبر همیشه باید آدرس دفتر مرکزی قرار داده شود. دیر یا زود مشتریان و مصرف کنندگان به دنبال بررسی اعتبار و مشروعیت کسب و کار خواهند رفت و چنانچه فقط یک آدرس ایمیل یا یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن در صفحه تماس ببینند، احساس می کنند یک جای کار ایراد دارد و به اعتبار آن برند بی اعتماد می شوند. 

بالا بردن حضور برند کسب و کار در مجامع صنعتی مرتبط 

وقتی یک کسب و کار در حوزه صنعتی که فعالیت می کند و مایل است اعتماد به برند دیجیتال برای خود دست و پا کند، باید در انجمن ها و مجامع صنفی مرتبط عضو باشد. از این طریق بهتر می تواند اعتبار تخصصی خود را به مخاطبان نشان دهد. نمایش لوگوها و گواهینامه های عضویت در اصناف مرتبط در وب سایت می  تواند مشتریان احتمالی را از تخصص هر مجموعه ای مطمئن کند.

ایجاد صفحات معرفی مدیران

ایجاد صفحاتی در وب سایت برای معرفی مدیران مجموعه های تجاری انتخابی نیست و نباید به آن به عنوان یک محتوای سلیقه ای نگاه کرد. این صفحات در بین مشتریان شرکت های B2B بیشترین بازدید را دارند.

معرفی مدیران یک فرصت بی نظیر برای نمایش تخصص و اعتبار شخصی مدیران مجموعه است و به سرعت می تواند در جلب اعتماد مخاطب موثر باشد. عکس پروفایل مدیران هم باید حرفه ای و شکیل باشد تا حس مثبتی در مخاطب ایجاد کند.

جایگاه خوب در موتورهای جستجو برای اعتماد به برند دیجیتال

فعالیت در راستای ارتقای جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو نه تنها در حوزه بازاریابی اهمیت زیادی دارد، بلکه در ایجاد اعتبار کسب و کار هم بسیار موثر است. اینکه با جستجوی کالا و خدماتی که یک کسب و کار ارائه می دهد نام برند خاصی در صفحه اول گوگل باشد، برای اکثر کاربران به معنی اعتبار خوب آن برند است و براحتی اعتماد مشتریان را جلب خواهد کرد.

برای ارتقای جایگاه سایت در موتورهای جستجو تکنیک هایی وجود دارد که به SEO معروف هستند. مهمترین عامل در مباحث SEO دریافت لینک از سایت های معتبر است که مستقیما به ایجاد اعتماد به برند دیجیتال مرتبط است. سایت هایی مثل نشریات خبری، مجلات تخصصی پر بازدید و کسب و کارهای بزرگ اگر لینکی به یک سایت ارجاع دهند به ارتقای SEO کمک بزرگی خواهد شد و همزمان اعتبار نام تجاری و برند را افزایش خواهند داد.

Posts created 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top