اعتماد به برند دیجیتال میتواند موفقیت یا شکست یک کسبوکار را تعیین کند و برای مدیران آن سرنوشت ساز باشد. اینکه برخی کسبوکارهای آنلاین در ایجاد اعتماد موفق عمل میکنند و برخی دیگر شکست میخورند، نکات آموزندهای در این حوزه را نشان میدهد. احساس اعتمادی که یک برند برای مخاطب ایجاد میکند گاهی به نحوی […]
فشار گروه در اقناع مخاطب و همرنگی با جماعت
بررسی میزان تاثیر فشار گروه در اقناع مخاطب در شناخت اثر رسانه در حوزه تجارت و سیاست و روابط عمومی اهمیت زیادی دارد. حتما این جمله را شنیدهاید که انسان حیوانی اجتماعی است. این را فیلسوف آلمانی باروخ اسپینوزا گفته است. پژوهشهای روانشناسی جدید هم اما این را ثابت کرده که گروهها بر نگرش، رفتار […]
چطور پدر علم روابط عمومی، زندگی یک ملت را نابود کرد.
ادوارد برنیز پدر علم روابط عمومی، که به او استاد نامرئی دستکاری افکار عمومی هم میگویند. داستان ما درباره یکی از ضدانسانیترین پروژههای روابط عمومی و بازاریابی است که زندگی میلیونها نفر را نابود کرد. عکس بالا متعلق به خاکوبو آربنز رییس جمهور گواتمالا در فاصله سالهای ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۴ میلادی در کنار همسرش ماریا کریستینا […]
چرا در برابر اخبار منفی رسانه ها، بیتابی زیاد و واکنش افراطی داریم؟
اینکه در برابر اخبار منفی رسانه ها، واکنش نشان دهیم، طبیعی است اما گاهی شدت بیتابی و واکنشهای افراطی ما، زندگی روزمره خودمان و اطرافیان را مختل میکند. برای جلوگیری از این اختلال شاید بد نباشه به کارکرد رسانههای جدید نگاه کنیم. فانکاورز و شاو (۱۹۹۵) دو محققی که بر چگونگی اثر رسانههای الکترونیک بر ذهن ما […]